Zavedení pozice asistenta pedagoga

Cíl

Cílem opatření je vytvořit adekvátní podmínky pro asistenta/asistentku pedagoga, tak aby byl/a vnímán/a jako plnohodnotný člen pedagogického týmu. 

Popis opatření

Vytvoření nové pozice ve škole není nic jednoduchého - zvláště pokud  chceme, aby byla kvalitní a nově příchozí člen týmu se cítil dobře a měl vše potřebné. Věřte však, že tato mravenčí práce na začátku se vám vrátí a je mnohem jednodušší, než zcela měnit zavedenou pozici za chodu. Pozice asistenta pedagoga není nic nového, ale je možné, že jste zatím na škole žádného neměli a teprve se na jeho příchod připravujete. Pokud už však ve vaší škole asistent pedagoga je, je vhodné se zamyslet nad tím jakou pozici vlastně má a jaké má pracovní podmínky.

Pojďme se podívat na co všechno je dobré myslet při zavádění/revizi této pozice

TIP!

I když už pozici asistenta pedagoga ve škole máte, zkuste se zamyslet nad jednotlivými body a udělejte případně změny, tak aby byl asistent pedagoga vnímán jako plnohodnotný člen týmu.

DŮLEŽITÉ!

Při zavádění této pozice je důležité pracovat s postoji pedagogů. Je nutné aby asistenta pedagoga chápali jako partnera, který je bude podporovat v jejich působení na žáky. 

Zároveň zkuste udělat vše proto, aby práce asistenta pedagoga byla adekvátně ohodnocena. V ideálním případě, aby pracoval na celý úvazek a měl tak prostor pro nepřímou práci. 

Příklad z praxe

Příklad špatného zapojení asistenta pedagoga do týmu:
"Prostě se něco řekne na poradě. Učitel to pak předá dětem v hodině, ..." 

Kde se dozvím více informací
Kurz

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info