Zavedení pozice asistenta pedagoga
Cíl
Cílem opatření je vytvořit adekvátní podmínky pro asistenta/asistentku pedagoga, tak aby byl/a vnímán/a jako plnohodnotný člen pedagogického týmu.
Popis opatření
Vytvoření nové pozice ve škole není nic jednoduchého - zvláště pokud chceme, aby byla kvalitní a nově příchozí člen týmu se cítil dobře a měl vše potřebné. Věřte však, že tato mravenčí práce na začátku se vám vrátí a je mnohem jednodušší, než zcela měnit zavedenou pozici za chodu. Pozice asistenta pedagoga není nic nového, ale je možné, že jste zatím na škole žádného neměli a teprve se na jeho příchod připravujete. Pokud už však ve vaší škole asistent pedagoga je, je vhodné se zamyslet nad tím jakou pozici vlastně má a jaké má pracovní podmínky.
Pojďme se podívat na co všechno je dobré myslet při zavádění/revizi této pozice
TIP!
I když už pozici asistenta pedagoga ve škole máte, zkuste se zamyslet nad jednotlivými body a udělejte případně změny, tak aby byl asistent pedagoga vnímán jako plnohodnotný člen týmu.
DŮLEŽITÉ!
Při zavádění této pozice je důležité pracovat s postoji pedagogů. Je nutné aby asistenta pedagoga chápali jako partnera, který je bude podporovat v jejich působení na žáky.
Zároveň zkuste udělat vše proto, aby práce asistenta pedagoga byla adekvátně ohodnocena. V ideálním případě, aby pracoval na celý úvazek a měl tak prostor pro nepřímou práci.
Příklad z praxe
Příklad špatného zapojení asistenta pedagoga do týmu:
"Prostě se něco řekne na poradě. Učitel to pak předá dětem v hodině, ..."