Příklad z praxe: Zavedení pozice AP
Příklad špatného zapojení asistenta pedagoga do týmu:
"Prostě se něco řekne na poradě. Učitel to pak předá dětem v hodině, kde asistent pedagoga nebyl a najednou děti věděly, že v ten a ten den bude ředitelské volno. Nepůsobilo to dobře, před dětmi, které na to naštěstí poukázaly, že to není dobře, že by to měli vědět také, protože ve škole fungují."
Zde je zase příklad metodického vedení asistentů pedagoga:
"Učím a mám na starosti pod výchovným poradenstvím AP na škole. Ne že bych dělala jejich výkaz práce, ale spíše je metodicky vedu."
"V září dochází k poučení asistentů pedagoga. V zásadě kdo je úplně nový, tak ten má školení podrobnější. Dostane ho i písemnou formou a je tam uvedeno, co je jeho pracovní náplní, kolik má hodin přímé a nepřímé práce. Pokud je to dlouhodobý asistent, tak ten má školení také, ale už kratší, kde se opakují základní principy."
Prostorové zabezpečení a křížení rolí popisuje jedna z asistentek:
"Ano, máme tady zřízený za jídelnou takový prostor pro asistenty. Já jsem teda v kabinetu družiny, protože asi tři družinářky jsme navíc asistentky, tak jsme pospolu. Navzájem se potkáváme, zaskakujeme za sebe, takže zhruba o sobě víme, jaký kdo má potíže a tak."