Téma: Práce s postoji pedagogického sboru
Postoje pedagogického sboru bývají jedny z nejčastěji zmiňovaných bariér při šíření inkluzivního vzdělávání. Mnozí ředitelé a ředitelky mají z tohoto tématu obavy, protože změnit postoj někoho jiného je takřka nemožný úkol, kterého nelze dosáhnout okamžitě. Avšak všichni s tím něco musíme dělat, protože pro příjemné inkluzivní klima školy jsou postoje pedagogického sboru naprosto klíčové.
V této oblasti je vůbec nejdůležitější nastavit si realistické cíle. Není možné během roku nebo dvou změnit povahy a postoje všech učitelů a také není možné je všechny vyměnit. Zároveň si musíme uvědomit, že takřka všechno co děláme, všechna opatření, která uvádíme do praxe, postoje učitelů ovlivňují. Dívejte se tedy na celý sumář dobré praxe jako na návod k práci s postoje učitelů, rodičů, nebo těch svých. Zde vám ukážeme alespoň pár tipů, jak změnu postojů nastartovat a podpořit.
Postoje pedagogického sboru bývají jedny z nejčastěji zmiňovaných bariér při šíření inkluzivního vzdělávání. Mnozí ředitelé a ředitelky mají z tohoto tématu obavy, protože změnit postoj někoho jiného je takřka nemožný úkol, kterého nelze dosáhnout okamžitě. Avšak všichni s tím něco musíme dělat, protože pro příjemné inkluzivní klima školy jsou postoje pedagogického sboru naprosto klíčové.