Propojování předmětů
Cíl
Propojení předmětů podporuje nejen rozvoj nových metod, které zvyšují zájem žáků. Je také užitečným nástrojem pro rozvoj spolupráce a výměnu zkušeností mezi učiteli.
Popis opatření
Předpokladem úspěchu tohoto opatření je také jistá míra osobnostní kompatibility a vzájemných sympatií mezi spolupracujícími učiteli. Oslovte proto ke spolupráci kolegu anebo kolegyni se kterou si vycházíte dobře, nebo která je pro vás inspirující. Jde o to, aby tato zkušenost byla obohacující i pro vás jako pedagoga. Spolupráci můžete vykopnout například náhledovými hodinami.
TIP!
Nevíte jak začít? Zkuste téma propojování předmětů navrhnout na poradě, nebo na setkání klubu pro učitele. Někdo již s tímto typem výuky může mít zkušenosti a vy získáte nové spojence.
DŮLEŽITÉ!
Pro toto opatření je mimořádně důležité aby bylo funkční - to znamená, aby se výuka nepropojovala jenom proto, aby byla propojená. Zásadní je aby taková spolupráce měla smysl pro učitele/ky, ale také pro žáky.
Příklad z praxe
V ZŠ Na cestě spolupracuje učitel zeměpisu/češtiny v 6. třídě s kolegyní matematikářkou:
"My s kolegyní spolupracujeme docela často..."
Kde se dozvím více informací
Herink, J. (2014). Týmové mezipředmětové vyučování.
Staněk, M. a kol. (2017). Týmové vyučování v kontextu mezioborové spolupráce. (.pdf)
Morin, A. What is co-teaching?