Propojování předmětů

Cíl

Propojení předmětů podporuje nejen rozvoj nových metod, které zvyšují zájem žáků. Je také užitečným nástrojem pro rozvoj spolupráce a výměnu zkušeností mezi učiteli.

Popis opatření

Předpokladem úspěchu tohoto opatření je také jistá míra osobnostní kompatibility a vzájemných sympatií mezi spolupracujícími učiteli.  Oslovte proto ke spolupráci kolegu anebo kolegyni se kterou si vycházíte dobře, nebo která je pro vás inspirující. Jde o to, aby tato zkušenost byla obohacující i pro vás jako pedagoga. Spolupráci můžete vykopnout například náhledovými hodinami.

TIP!

Nevíte jak začít? Zkuste téma propojování předmětů navrhnout na poradě, nebo na setkání klubu pro učitele. Někdo již s tímto typem výuky může mít zkušenosti a vy získáte nové spojence.

DŮLEŽITÉ!

Pro toto opatření je mimořádně důležité aby bylo funkční - to znamená, aby se výuka nepropojovala jenom proto, aby byla propojená. Zásadní je aby taková spolupráce měla smysl pro učitele/ky, ale také pro žáky. 

Příklad z praxe

V ZŠ Na cestě spolupracuje učitel zeměpisu/češtiny v 6. třídě s kolegyní matematikářkou:

"My s kolegyní spolupracujeme docela často..."

Kde se dozvím více informací

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info