Koordinace asistentů pedagoga 

Cíl

Opatření si klade za cíl představit tipy na vytvoření vhodných podmínek pro koordinaci a zapojení asistentů pedagoga do života školy.

Popis opatření

Roztrhl se na vaší škole pytel s asistenty pedagoga? Pokud ano, tak určitě přemýšlíte, jak vše nastavit tak, aby vaši zaměstnanci byli spokojení a docházelo k naplňování cílů výchovně-vzdělávacího procesu, ale i vize školy. A pokud jste ještě nad tímto neuvažovali, tak možná právě začnete a budete chtít zrealizovat kroky vedoucí ke koordinaci a zapojení asistentů pedagoga do života školy. 

A kde začít?

TIP!

Zástupce asistentů pedagoga by měl být někdo, kdo má v pedagogickém sboru slovo a je oblíbený. Lépe se vám tak bude pracovat s postoji pedagogického sboru vůči pozici asistenta pedagoga. 

DŮLEŽITÉ!

Zkuste hledat zdroje financování, které umožní zástupci asistenta pedagoga mít většinu úvazku pro tuto funkci a vedení záležitostí týkajících se inkluzivního vzdělávání. 

Nezapomínejte také na samotné asistenty pedagoga a važte si jejich nepřímé práce. 

Příklad z praxe

O tom, že asistentské porady mohou být součástí běžné praxe hovoří jedna z asistentek:
"Máme společné porady - učitelé a asistentni, pak jsou asistentské porady, pak mají učitelé zvlášť. Asistentské porady máme zvlášť, že tam jsou všichni asistenti, paní ředitelka a pan zástupce." "Probíráme tam, jak si rozumíme s učiteli, jak to jde s dětmi, doučování, jak doučovat konkrétní dítě. Probírají se i problémy - např. že si nerozumí s dítětem a ostatní mu dávají návrhy, co zkusit, jak to udělat." 

O funkci zástupce pro asistenty hovoří výchovná poradkyně ze ZŠ Velká:
"Protože nás je už hodně, tak došlo k reorganizaci i vedení. Vznikla funkce zástupkyně pro inkluzi a vzdělávání. Paní zástupkyně má na starosti i vedení asistentů pedagoga, jejich činnost, zázemí a podobně."

Kde se dozvím více informací
Kurz

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info