Příklad z praxe: Domácí úkol

Jedna z učitelek prvního stupně vysvětluje rodičům, pokud se ptají na domácí úkoly:

"Čtěte deset minut a úplně to stačí. A dítě nemusí si sednout, oni toho mají dost z té školy, oni pracují celé dopoledne a pracují, a jděte s těmi dětmi na výlet, tady bude nějaký nápis, ať ho přečtou, nebo půjdete přírodou nebo budete vařit, dítě si tam někde hraje, tak mu dejte prostě 3+4, spočítej autíčka, takovou prostě hravou formou (...)." 

Učitelka druhého stupně dodává, jak důležité je vnímání socio-ekonomického statutu žáků a žákyň při zadávání domácích úkolů:

"Dobrovolný domácí úkol určitě, protože máme spoustu dětí právě ze sociálně znevýhodněných rodin, tam jsme někdy u některých dětí třeba rádi, že vůbec jako dorazí do školy a jsou třeba ready. Zažívají občas situace, kdy prostě do tý školy ani nedorazí, ne že by nechtěly, ale opravdu ty jejich podmínky jsou teda špatný(...)."

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info