Zapojení rodičů/pečujících osob do tvorby vize školy - příklad z praxe

Pani ředitelka z inkluzivní školy ve vyloučené lokalitě říká:

"Je samozřejmě dobré si vizi někam si ji napsat, ideálně abychom ji měli všichni pořád před očima, na webových stránkách, v našich dokumentech. Když je stručná, heslovitá, může být někde klidně napsaná na zdi ve škole. Můžeme ji potom třeba ztvárnit nějak i s dětmi, vymyslet, jak ji kreativně uchopit.

Tahle vize, na které se dohodne pedagogický sbor, jde potom dál do světa, je důležité nějakým způsobem s ní seznámit rodiče, vysvětlit jim: Podívejte, my jsme jako učitelé tady rok nebo dva přemýšleli nad tím, jakou chceme mít školu, aby v ní vaše děti byly spokojené a byla jim užitečná. Vypíchli jsme tyhle tři důležité momenty a chceme, abyste taky vy tu naši vizi znali. Proto vám ji předkládáme a přivítáme třeba i nějaký návrh z vaší strany, pokud vám tady něco chybí. My jsme jako učitelé vyhodnotili, že důležité je následující, ale třeba vy jako rodiče do toho můžete vnést úplně jiný úhel pohledu, budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu, nebo návrhy na doplnění. Mohou přijít s něčím i děti, a když to projde potom debatou (i s rodiči a dětmi), tak je to vize, kterou ještě nějak doladíme, následně zveřejníme, postavíme všem na oči všem a kterou začneme naplňovat.”

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info