Individuální setkání vedení a pedagogického pracovníka
Cíl
Individuální setkávání ředitelky, nebo jejího zástupce a učitele umožňuje udržovat těsnější kontakt s pedagogickým sborem skrz otevřenou a důvěrnou diskuzi.
Popis opatření
Individuální setkání by mělo probíhat pravidelně, ale ne nutně často. Je dobré promluvit s každým pedagogickým pracovníkem aspoň jednou za rok, v případě početného sboru, jednou za dva roky. Setkání však nemá směřovat k řešení konkrétního problému ve třídě, ale spíš by mělo sloužit vedení k seznámení se s praxí daného učitele a s jeho postoji. V tomto případě by tedy měl hlavně ze začátku setkání mluvit především učitel a vedení školy by kladlo otázky.
DŮLEŽITÉ!
Aby toto opatření fungovalo smysluplně, je důležité, aby na vás mohlo připravit jak učitele, tak zástupce vedení. Nesmí tedy být náhodné, nebo realizované v rychlosti po setkání na jiné téma - termín je třeba určit dopředu, v dostatečném předstihu a vyhradit si dost času a příjemné místo, kde můžete rušit.
Příklad z praxe
„Máme to takhle nastaveno, že minimálně jednou za rok jsme měli takový rozhovor s jednotlivci, individuálně s učiteli, kde jsme, v zásadě to byl takový otevřený rozhovor, který měl takovou jednoduchou linku, ...“
Kde se dozvím více informací
Firemní sociolog : Hodnotící pohovor
Firemní sociolog : Jak se připravit na hodnotící rozhovor
EDUzín : Žáci by měli hodnotit učitele ...
Mansio : Motivace pedagogického týmu ze strany vedení školy
Kurzy
Mansio: Spolu a jinak ve vedení lidí
Mansio : Povzbuzení: Umění povzbudit a motivovat
Dalet: Vzdělávání koučování, supervize, ...;