Příklad z praxe: Zapojení rodičů do tvorby vize školy
Pani ředitelka z inkluzivní školy ve vyloučené lokalitě říká:
"Vize podložená debatou se sborem potom může jít dál do světa, pak je samozřejmě dobré někam si ji napsat, ideálně ať ji máme všichni pořád nějak před očima, na našich webovkách, v nějakých našich dokumentech. Když je stručná, heslovitá, může být někde klidně napsaná na zdi ve škole na zdi napsaná;.Můžeme ji potom třeba ztvárnit nějak i s dětmi, vymyslet, jak ji kreativně uchopit.
Tahle vize, na které se sjednotí pedagogický sbor, jde potom dál do světa, takže je důležité nějakým způsobem s ní seznámit rodiče, vysvětlit jim: Podívejte, my jsme jako učitelé tady třeba rok nebo dva přemýšleli nad tím, jakou chceme mít školu, aby v ní vaše děti byly spokojené a byla jim užitečná, a vypíchli jsme tyhle tři důležité momenty a chceme, abyste taky vy tu naši vizi znali. Proto vám ji tady předkládáme a přivítáme třeba i nějaký návrh z vaší strany, pokud vám tady něco chybí. My jako učitelé jsme vyhodnotili, že důležité je tohle, ale vy třeba jako rodiče do toho zase třeba můžete vnést úplně jiný úhel pohledu, tak kdokoliv budete mít nějaký dodatek, doplnění, nějaký návrh, budeme za to vděční. Tím může dojít k nějakému doplnění, mohou přijít rodiče s nějakým zajímavým nápadem: Dejte tam ještě tohle, to by bylo taky fajn. Mohou přijít s něčím děti, a když to projde touto debatou, tak to je potom ta vize, kterou ještě učešeme, doladíme, někde si ji zveřejníme, a kterou začneme naplňovat."