Příklad z praxe: Rodičovská kavárna
Tady je několik příkladů, které nám nasdíleli naši partneři ze základních škol:
“Výborně fungují neformální setkání - rodičovské kavárny na úrovni tříd nebo seskupení tříd. V současnosti u nás na škole běží dílničky, buď s aktivitou rodičů, nebo s představením něčeho, co ty děti předvedou rodičům, něco jako besídka bychom tomu asi postaru řekli, kde se rodiče přijdou podívat na děti. A daří se přivést i rodiče dětí ze sociálně vyloučených lokalit, většinou právě i díky spolupráci s komunitním centrem, obvykle s nimi přijde i sociální pracovnice.”
“Zkusila jsem to dvakrát, svolala jsem rodiče dětí z pátého ročníku, udělala jsme si pohodu, kafe, nějaké zákusky. Bylo to super, já jsem přišla s představením školy, co můžeme dětem nabídnout ve škole na druhém stupni."
“Měli jsme s rodiči den, který jsme věnovali vybírání sponzorského daru pro psí útulek; děti vyrobily věci, prodávaly je, byl tam program, kterého se zúčastnili rodiče. Letos (ale i loni) jsme měli halloweenské tvoření a bude i vánoční tvoření, tam může přijít kdokoliv – maminka, tatínek a děti chodí. Líbí se nám to, protože ti rodiče se poznají mezi sebou a pochopí, že vlastně mezi nimi není rozdíl.”
“V rámci Týdne inkluze jsme udělali přednášku na téma kyberšikany. Říkala jsem, jak je to důležité téma, pozvala jsem i ostatní učitele. Nakonec dorazilo opravdu hodně lidí (asi kolem padesáti) a přednáška se nakonec konala podruhé. Bála jsem se do poslední chvíle, že nikdo nepřijde, ale přišli i rodiče, ale i větší děti, bylo úplně plno.”