Příklad z praxe: Výběr zaměstnanců
Paní ředitelka ze ZŠ Barevné říká:
"My jsme v podstatě si začali čím dál víc nějak uvědomovat, že se ta naše škola musí přizpůsobit dětem, že nemůžeme chtít, aby se děti přizpůsobovaly škole, a že je na nás, hlavně na pedagogickém týmu, jak s těmi dětmi budeme pracovat, jak je budeme motivovat pro vzdělávání, jak budeme nějak zohledňovat ta jejich specifika. Takže jsme o tomhle i v pedagogickém sboru začali intenzivně přemýšlet, já jsem si třeba i podle toho, jaký postoj učitelé měli k těmto věcem, vybírala spolupracovníky, vybírala pedagogy; jsem přesvědčená o tom, že tohle je zcela zásadní v procesu jako kvality školy a kvalitního vzdělávání, a na tohle jsme se začali zaměřovat."
V ZŠ Na cestě to také považují za prioritu:
"Jsme opravdu jako na venkově, a to byl i můj úkol velmi těžké, který mi i spousta osobních koučů říkalo: 'Takhle to nedáš, to nemůže fungovat, musíte pracovat s lidma, který máte k dispozici.' Sice nějaký lidi odešli, sbor byl jako hodně starý, tak nějaký odchody přirozený, nějaký lidi přišli. Teď si myslím, že jsme hodně omladili sbor přes mladý kolegy, kteří studují vysoké školy, a máme je na pozici asistentů a už se rodí takový další zdroj energie, tak to si myslím, že je důležitý, ale pracujeme jako s regionem. Nejsou učitelé nikde, a my máme ještě ztížený to, že ty, který studují ve velkých městech, rozhodně nepůjdou bydlet sem do regionu, kde jejich partner nesežene práci."