Priority na daný školní rok
Cíl
Cílem opatření je postupné zhmotňování školní vize, které nám zároveň umožňuje reagovat na aktuální potřeby a podmínky školy.
Popis opatření
Zapojila vás škola do tvorby vize školy a vy máte pocit, že se s návrhy a připomínkami nic neděje? Vaše myšlenky mohou být zpracovány do priorit, od kterých se bude odvíjet školní rok a aktivity pro vaše dítě. Stanovení priorit vychází jednak z vize, a zároveň i z aktuální situace. K jejich stanovení dochází na konci školního roku a naplňují se v roce následujícím.
Na základě priorit může škola:
- vybírat témata projektových dnů;
- učitelé je pro vás mohou zakomponovat do třídnických hodin, adaptačních pobytů, ale i do svých předmětů, a to nejen výchov;
- nastavit preventivní opatření;
- zahájit spolupráci s neziskovými organizacemi, které dělají workshopy pro žáky, nebo i učitele;
- vybírat partnery ke spolupráci v rámci komunity, nebo z řad expertů.
DŮLEŽITÉ!
Myslete na to, že ne vždy se dá vyhovět všem. Pokud se vám něco nelíbí, máte na to jiný názor, tak se nebojte přihlásit o slovo. I zde totiž platí, že základem všeho je komunikace.
Příklad z praxe
V ZŠ Na křižovatce se vize a priority z ní plynoucí přestavily do plánu prevence. Metodička prevence:
"První bodem plánu je 'jednotný přístup k žákům'. To se týká naplňování vize školy, spadají do toho jednak harmonizační týden na začátku roku, jednak práce s výsledky šetření mapy školy, to proběhlo loni na jaře, a s výsledky projektu MiŠ – minimalizace šikany. Na druhém stupni je v každém ročníku jednou týdně předmět etická a osobnostní výchova, říkáme tomu pracovně třídnické hodiny, kde vlastně třídní učitel pracuje s třídním kolektivem a pomáhá budovat vztahy."
Kde se dozvím více informací
Web vaší školy, kde mohou být priority sdíleny.